Někdy začátkem roku 2002 jsem se konečně zavrhl DelphiX a vrhl se na programování pod Direct3D8. První větší projekt pod tímto rozhraním je právě tento Drake Rider (což byl původně pracovní název).

Co je to vlastně zač?

  

Jedná se o 2D akční fantasy hru s RPG prvky pro až 4 hráče. Takový ten typ kdy letíte zleva doprava a proti vám se řítí gigantická množství krvelačných bestií, které s pomocí zbraní různého typu a účinku ničíte. Zmíněné RPG prvky se projevují, a to takto : Za bestie, které nemilosrdně rozdrtíte dostáváte zkušenosti v množství odpovídajícímu mocnosti nestvůry. Tyto zkušenosti pak můžete mezi jednotlivými misemi proměňovat za vylepšení rychlosti a zdraví nebo lze nakupovat zbraně, letecké bestie, či něco jiného. Mise jsou spojeny promyšleným příběhem do kampaně...

Tak tohle měl Drake Rider obsahovat, a většinu kupodivu opravdu obsahuje, což mne samotného překvapuje, vzhledem ke stavu dokončení předchozích projektů. V současné době (tj. 16.11.2002) však na něm nepracuji a neví jestli ještě někdy budu.



Jak to vypadá?

  
Drake Rider je sice 2D hra, ale využívá Direct3D8, které jsou nutné k chodu. Užití Direct3D umožňuje použití množství efektů (blending, různé transformace, světla,filtrování textur a další) které jsou akcelerované a tudíž o hodně rychlejší než v DirectDraw. Samotné 2D zobrazování je sice v DirectDraw relativně o dost rychlejší, protože jde jen o kopírování paměti, ale přeci jen ty efekty zvítězily.

Drake Rider podporuje tato rozlišení:
  • 640x480x16 bit
  • 640x480x32 bit
  • 800x600x16 bit
  • 800x600x32 bit
  • 1024x768x16 bit
  • 1024x768x32 bit
Obnovovací frekvenci si zvolí nejvyšší pro daný mód, kterou váš monitor umí.

Grafika uživatelského rozhraní silně připomíná tyto stránky a opravdu, grafika těchto stránek (pozadí, čudlíci,..) pochází povětšinou odtud, a to protože jsem osoba líná a nechtělo se mi nic kreslit.
Zato grafika hry samotné je vskutku mdlá. Zvláště pak hlavní hrdina věru moc krásy nepobral (ale někomu se líbil). Toto je způsobeno tím, že jsem chtěl ještě nějakou grafiku dodělat až bude čas (tipuji po nástupu do důchodu kolem roku 2048). Pouze grafika v mapě Desert.drm (pustil jsem 3D Studio a čekal a čekal ...) odpovídá tomu co by mohlo být v plné verzi.
Pro lepší představu je zde něco grafických obrazců z hry této pocházejících:


       

       




Pojede mi to?

  
Jsem si naprosto jist, že možná ano, ale nemohu to říct zcela přesně. Vězte, že po celou dobu programování Draka jsem byl šťastným vlastníkem tohoto vypečeného kousku výpočetní techniky:
  Intel Celeron 333@416MHz
  256MB SDRAM
  RIVA TNT2 PRO 32MB
  Windows XP s DirectX 8.1
Na tomto jel Drake Rider i v nejvyšším rozlišení přes 20FPS stále. Takže pokud máte cokoliv podobného či lepšího není se čeho obávat. Pouze s grafickou kartou mohou být problémy a to:
Máte-li i dnes Voodo 1/2/3 tak vám nic nepojede.
Doporučeno 32MB a více paměti na kartě, ale mělo by jet i na 8MB, možná i na 4MB.



Kde se to dá stáhnout?

  
Přímo zde či v sekci Downloady/Staré Projekty
Podrobnosti o zdrojových kódech a editoru najdete někde níže v samostatných kapitolách. Podrobnosti o instalačním programu najdete přímo v další větě.
Setup k Drake Riderovi byl vytvořen v programu Setup Generator Pro, což je program pěkný a vytvořený setup se ovládá a chová jako standartní setupy. Instalace vyžaduje asi 1500kB místa na disku.



Pustil jsem to. Co teď?

  
Teď se můžeš jen modlit, ale ani to ti nepomůže...
No dobrá tedy, a teď vážně. V Hlavním menu je všechno jasné a v Nastaveních taky. Po zadání nové hry a odkliknutí příběhu (nic lepšího mě zrovna nenapadlo) se objeví hlavní obrazovka mezi misemi, kde se zatrhnou hráči, kteří budou účastni právě aktivní mise. Hráči se editují po kliku na Hráči jejich ovládaní je v Nastaveních. Jasné. Po návratu z mise můžete rozdělit získané zkušenosti mezi Rychlost a Zdraví v obrazovce Hráči. Nákup zatím chybí.

Různí speciální čudlíci:
  • F12 - uloží screenshot
  • F9 - okamžitý návrat do menu
  • F4 - okamžitý návrat do Windows
  • ~ (tilda) - spustí příkazový řádek, kam je možno zadat tyto příkazové:
    'Fill x' (x=1,2,3) Vyplnovani polygonu 1=body,2=draty,3=normal
    'Filter x' (x=1,2) Rozmazavani textur 1=zadny,2=bilinearni
    'WorldSpeed x' (x=cele cislo) Rychlost pohybu sveta
    'Engine StopMove' zastavi pohyb
    'Engine ResumeMove' obnovi pohyb
    'Quit','Exit' vypne hru
    'ToggleFullScreen' prepne z okna do full a obracene
    'TexMemUsage' vrati pocet textur a pamet kterou zabiraji
    'Map *.drm' nahraje mapu , hleda v Data\Maps
    'Player [idx,name] [AddHP,AddSpd,AddXP] X ' Prida hraci cislo idx nebo
    jmenem name X zivotu nebo rychlosti ci zkusenosti.


A co zdrojové kódy?

Drake Rider jde zkompilovat v Delphi 7 a Delphi 6. Po menších úpravách by měl jít zkompilovat i pod Delphi 5. V archvívu se zdroji, který je tu někde jsou přiloženy všechny jednotky, které po instalaci u Delphi nejsou.

Drake Rider používá:

  • Grafika - Direct3D 8.0
  • Přehrávání WAV a MP3 - externí knihovna BASS.DLL
  • Přehrávání MIDI - DirectMusic 7.0
  • Vstup - WinAPI funkce
Jakékoliv dotazy směřujte na -> Vampyre SoftWorks



V čem se dělají mapy?

Všechny mapy v Drake Riderovy byly vytvořeny v Drake Rider Map Editoru. Tuto aplikaci můžete najít někde tady kolem. Na to jak se s ním zachází musíme přijít sami, jelikož nemám ni minuty navíc k psaní něčeho co stejně nebude nikdo číst.

Tady je obrázek:


A tady pár základních informací:
  • Obrázky - Drake Rider podporuje tyto formáty:
    • BMP - Windows Bitmap
    • JPEG - Joint Photographic Experts Group
    • PNG - Portable Network Graphic
    • TGA - Truevision Targa
    • PPM - Portable Pixelmap
    Chcete-li vytvořit transparentní obrázek, jako barvu, kterou nechcete zobrazit použijte tuto fialovou (Red:255 Green:0 Blue:255, hex code: $FF00FF). K ukládání transparentních obrázků nepoužívejte formát JPG, jelikož používá ztrátovou kompresi, většinu barev zmrší a $FF00FF zůstane málokde.
  • Hudba - když nezadáte žádnou Theme Music, nějaká se náhodně přiřadí z playlistu. Lze použít pouze standartní MIDI soubory.
  • Objekty - Chcete-li vytvořit nový objekt je to komplikované. Jestli jste si v editoru všimli prázdného TabSheet4, tak tam měl být editor objektů. Ale zatím není, takže si potřebujete stáhnout archív se zdrojovými kódy a zkompilovat program Datas.dpr s tím , že váš nový objekt připíšete do odpovídající jednotky (jsou v adresáři ObjCr).
  • Ukládejte co nejčastěji - Undelete sice funguje, ale moc bych mu zas nedůvěřoval...


Galfar


Zpět







Copyright © 2002 - 2004 Vampyre SoftWorks
help@vampyre.wz.cz

Jakou kombinaci CPU/GPU vlastní??

AMD/ATI (32%)

AMD/NVidia (32%)

Intel/ATI (14%)

Intel/NVidia (21%)

Jiná (1%)

Login:

Heslo:







Jste návštěvník
č. od
13.12.2002

Statistiky zde:


Stránka vygenerována za 0.03 s