Tato sekce se bude zabývat záležitostmi týkájícími se mých nejoblíbenějších her - těch ze série The Elder Scrolls. Pro mě je nejlepším dílem z této série pokračování druhé Daggerfall.

Daggerfall vyšel roku 1996 a na svou dobu vypadal moc pěkně. Byla to prostě gigantická hra (pro srovnání: Morrowind se odehrává na území asi 20 km2, kdežto Daggerfall asi na 300 000 km2).
Nebudu tady popisovat o co přeně jde, tahle stránka je spíše určena pro lidi, kteří o tom něco ví. Pro ilustraci aspoň pár screenů:

 
 
 

Samozřejmě dnes se někomu může zdát, že jde o starou bačkoru. To ať se mu klidně zdá, ale tady to nikoho nezajímá.


Long Live Daggerfall

Jako herně zaměřeného programátora mě už několikrát napadlo, že by nemuselo být špatné Daggerfall předělat do nového kabátu. Ovšem v případě Daggerfallu to asi zůstane jen pěkný nápad. Například projekt Daggerfall Revisited se o to snažil, ale neuspěl, protože je to prostě moc velká věc.

Ale problém už by nemusel být s extrakcí dat ze hry, řekl jsem si kdysi. Když už samotná hra zemře, tak aspoň něco z ní zůstane. Začal jsem u MIDI hudby, která je mimochodem nejlepší ze všech. Časem jsem na UESP objevil popisy skoro všech Daggerfallovských formátů a začal jsem psát programy na jejich čtení.

No a to už jsem v současnosti. Do Numalian Enginu jsem přidal podporu pro některé formáty z Daggerfallu a přidám další. Tady seznam toho, co nyní Numalian Engine z Daggerfallu zvládne:
  • Grafika IMG, CIF, RCI, TEXTURE Engine si poradí se všemi obrázky a texturami (přes 10000), které se v Daggerfallu vyskytují. IMG a CIF umí i ukládat.
  • BSA archvívy v těchto archívech jsou v Daggerfallu (umí i BSA z Areny a Terminatorů, ale ne z Morrowindu!) uloženy 3D objekty, MIDI, monstra, mapy a bloky. Engine umožňuje čtení souborů z archívů. Tyto soubory jsou sice ve speciálních formátech takže zatím nic moc, ale časem přibude podpora i pro tyto (hlavně 3D objekty). Vyjímkou jsou MIDI v HMI formátu, které umí přehrát WinAmp. Jak už jsem se zmínil dříve, jsou to nejlepší MIDI na světě.
V Release 1 enginu je ukázkový program Daggerfall Player. Umí načítat všechny obrázky a textury z Daggerfallu, prohlížet je a ukládat do PNG/JPG/TGA/BMP formátů (pokud soubor obsahuje více obrázků, jako CIFy a textury, uloží se jako sekvence).

> Stáhnout Daggerfall Player <


3D objekty z Daggerfallu budete moci spatřit v akci v nové verzi Terrain Dema, kde bude vystavěna malá Daggerfallovská vesnice (půjde tedy hlavně o modely domů a tvrzí). Textury budou ovšem upraveny, protože ty původní jsou přeci jen v dost malém rozlišení. Nové Terrain Demo bude hotovo v únoru 2004.


Cizí užitečnosti

Každému zájemci musím také doporučit navštívení InterKarma's Workshop , kde můžete najít skvělé programy jako Daggerfall Explorer (prohlížení grafiky, 3D objektů a bloků), Daggerfall Cartographer (prohlížení celých map) a Daggerfall Jukebox (přehrávání/export zvuků a hudby přímo z Daggerfallu).

 

Dalším užitečným programem je DFto3DS (autorem je Dave Humphrey). Umí konvertovat 3D objekty (kolem 10000) do standardního 3DS formátu i s texturami. Můžete ho najít (spolu s dalšími skvělými věcmi) na Unofficial Elder Scrolls Pages.

Galfar


Zpět







Copyright © 2002 - 2004 Vampyre SoftWorks
help@vampyre.wz.cz

Jakou kombinaci CPU/GPU vlastní??

AMD/ATI (32%)

AMD/NVidia (32%)

Intel/ATI (14%)

Intel/NVidia (21%)

Jiná (1%)

Login:

Heslo:







Jste návštěvník
č. od
13.12.2002

Statistiky zde:


Stránka vygenerována za 0.01 s