Tato sekce se bude zabývat záležitostmi týkájícími se
mých nejoblíbenějších her - těch ze série The Elder Scrolls.
Pro mě je nejlepším dílem z této série pokračování druhé
Daggerfall.
Daggerfall vyšel roku 1996 a na svou dobu vypadal moc pěkně.
Byla to prostě gigantická hra (pro srovnání: Morrowind
se odehrává na území asi 20 km
2, kdežto Daggerfall
asi na 300 000 km
2).
Nebudu tady popisovat o co přeně jde, tahle stránka je spíše určena
pro lidi, kteří o tom něco ví. Pro ilustraci aspoň pár screenů:
Samozřejmě dnes se někomu může zdát, že jde o starou bačkoru.
To ať se mu klidně zdá, ale tady to nikoho nezajímá.
Jako herně zaměřeného programátora mě už několikrát napadlo, že by
nemuselo být špatné Daggerfall předělat do nového kabátu.
Ovšem v případě Daggerfallu to asi zůstane jen pěkný nápad.
Například projekt
Daggerfall Revisited
se o to snažil,
ale neuspěl, protože je to prostě moc velká věc.
Ale problém už by nemusel být s extrakcí dat ze hry, řekl jsem si kdysi.
Když už samotná hra zemře, tak aspoň něco z ní zůstane.
Začal jsem u MIDI hudby, která je mimochodem nejlepší ze všech.
Časem jsem na
UESP
objevil popisy skoro všech Daggerfallovských formátů
a začal jsem psát programy na jejich čtení.
No a to už jsem v současnosti. Do
Numalian Enginu
jsem
přidal podporu pro některé formáty z Daggerfallu a přidám další.
Tady seznam toho, co nyní Numalian Engine z Daggerfallu zvládne:
-
Grafika IMG, CIF, RCI, TEXTURE
Engine si poradí se všemi obrázky a texturami (přes 10000),
které se v Daggerfallu vyskytují. IMG a CIF umí i ukládat.
-
BSA archvívy
v těchto archívech jsou v Daggerfallu (umí i BSA z Areny a Terminatorů, ale
ne z Morrowindu!)
uloženy 3D objekty, MIDI, monstra, mapy a bloky. Engine
umožňuje čtení souborů z archívů. Tyto soubory jsou sice
ve speciálních formátech takže zatím nic moc, ale časem
přibude podpora i pro tyto (hlavně 3D objekty).
Vyjímkou jsou MIDI v HMI formátu, které umí přehrát
WinAmp. Jak už jsem se zmínil dříve, jsou to
nejlepší MIDI na světě.
V Release 1 enginu je ukázkový program
Daggerfall Player.
Umí načítat všechny obrázky a textury z Daggerfallu, prohlížet je
a ukládat do PNG/JPG/TGA/BMP formátů (pokud soubor obsahuje více
obrázků, jako CIFy a textury, uloží se jako sekvence).
> Stáhnout Daggerfall Player <
3D objekty z Daggerfallu budete moci spatřit v akci v nové verzi
Terrain Dema,
kde bude vystavěna malá Daggerfallovská vesnice (půjde tedy hlavně o modely domů a
tvrzí). Textury budou ovšem upraveny, protože ty původní
jsou přeci jen v dost malém rozlišení.
Nové Terrain Demo bude hotovo v únoru 2004.
Každému zájemci musím také doporučit navštívení
InterKarma's Workshop
, kde můžete najít skvělé programy jako
Daggerfall Explorer (prohlížení grafiky, 3D objektů a bloků),
Daggerfall Cartographer (prohlížení celých map) a
Daggerfall Jukebox (přehrávání/export zvuků a hudby přímo z Daggerfallu).
Dalším užitečným programem je
DFto3DS
(autorem je Dave Humphrey). Umí
konvertovat 3D objekty (kolem 10000) do standardního 3DS formátu i s texturami.
Můžete ho najít (spolu s dalšími skvělými věcmi)
na
Unofficial Elder Scrolls Pages.